Miért hasznos egy webáruház UX elemzése?

Sokan nem is sejtik, hogy mennyi pénzt veszítenek azzal, hogy a webáruházuk nem nyújtja a legjobb teljesítményt. Viszont egy alapos UX Audit segíthet ezen a problémán, hiszen nagyon jó kiindulópont lehet egy későbbi grafikai újratervezéshez. Egy igazán jó UX elemzésben nincsenek elméleti fejtegetések, hanem csak pontos képernyőképekkel ellátott lista a problémákról, hiányosságokról, fejlődési lehetőségekről.
Mit jelent az a rövidítés, hogy UX design?
Az UX a user experience angol szó rövidítése, ami magyarul annyit jelent, hogy felhasználói élmény. Ennek a fogalomnak a bevezetése Don Norman nevéhez fűződik még a 90-es években. Az ő értelmezésében ez a fogalom magában foglalja a céggel, annak szolgáltatásaival, termékeivel kapcsolatos végfelhasználói interakciók minden vonatkozását, tehát nem csak a grafikát, hanem mindent, ami beletartozik a weboldal összességébe. Az UX elterjedése egyre népszerűbb, hiszen a gyakorlatban egy cég és termékének felhasználói élményét építi fel, azt elemzi és optimalizálja.
Miről szól egy UX elemzés?
- Megvizsgálja, hogy a webáruház használata mennyire egyszerű és egyértelmű a felhasználók számára.
- Kitér arra, hogy a grafika figyelembe veszi a felhasználók korát, vagy bármely más típusú időleges vagy tartós képességhiányát.
- Meghatározza, hogy a weboldal pozitív lenyomatot hagy-e a felhasználókban.
- Kiderül, hogy a felhasználók megbíznak-e a közvetített információk hitelességében, azaz minőségi tartalommal rendelkeznek-e a termékadatlapok.
- Rávilágít arra is, hogy a felhasználók könnyen és gyorsan megtalálják-e azt, amit keresnek.
Ezek olyan fontos dolgok, amelyek mellett nem lehet elmenni annak, aki komolyan gondolja a webáruház üzemeltetést a mai világban. Az UX elemzés minden olyan problémát felfed, amely visszafogja a webáruházat abban, hogy a legjobbat hozza ki magából.