Hogyan mérhető egy weboldal forgalma?

Nagyon sok weboldal üzemeltetője nem tudja, hogy hányan érkeznek az oldalára napi szinten, fogalma sincs, hogy melyek a leglátogatottabb oldalai, sőt azt sem tudja, hogy mennyi időt töltenek ott a látogatók. A legtöbben sajnos megelégszenek a szerverszolgáltatók által biztosított napi látogatószámmal, ami valljuk be, nem túl sok.
A Google Analytics egy professzionális és ingyenes megoldás
A legjobb online szoftver a piacon a látogatottság elemzése szempontjából a Google által biztosított Analytics szoftver, amely nagyon pontos képet ad a weboldalra érkező felhasználókról. Aki nem ismeri, vagy nem használta még, annak mindenképpen érdemes kipróbálni, hiszen teljesen ingyenes. A telepítéséhez nem kell más, mint egy Google fiók, valamint egy követőkód, amit a weboldalba kell beágyazni. Az egész művelet nem vesz több időt igénybe, mint 5 perc.
A felület elsőnek kicsit bonyolultnak tűnhet, de ha valaki szán rá elég figyelmet, hogy megismerje, az hamar kiigazodik rajta. Képet kaphat a weboldalra érkezők böngészési szokásairól, a leggyakrabban látogatott aloldalakról, sőt azt is láthatja, hogy melyik oldalról hova kattintottak tovább a felhasználók. A statisztikák elemzése és felhasználása a weboldal fejlesztése érdekében létfontosságú, hiszen a kapott eredmények alapján sokkal felhasználóbarátabb oldal készíthető. Az aloldalak statisztikái mellett megfigyelhetőek a leggyakoribb képernyőfelbontások, operációs rendszerek, sőt a felhasználók lokális elhelyezkedése is. Ezek az adatok megfelelő kezekben kincset érhetnek, és nagyon nagy segítséget adhatnak az üzemeltetőknek.
Ma már léteznek a Google Analytics mellett egyéb más megoldások is, például a hőtérképes elemzés, amely segítségével láthatjuk, hogy melyek a legfontosabb kattintási pontok a weboldalon és nyomon követhető a felhasználók kurzormozgása is. Lenyűgöző technológia, mindezt úgy, hogy nem lassítja a weboldal sebességét.