Online világ | 2019-07-17

A linkmarketingről röviden és érthetően

A linkek nagyon sokfélék lehetnek, és sokan nem tudják, hogy melyik mire való és melyik mennyit ér. Pedig nagyon fontos, hogy tisztában legyük vele, hiszen az online marketing ma már minden vállalkozás számára elengedhetetlen, és a linkmarketing szorosan hozzátartozik ehhez a tevékenységhez.

Milyen linkek léteznek és melyik mennyit ér?

Az alábbiakban felsoroljuk a linkek fajtáit, és szó lesz arról is, hogy a linkmarketing során melyikre érdemes fókuszálni a legjobban.

A linkeknek két fő típusa létezik. Az egyik ilyen altípus a belső linkek. Ezek azok a linkek, amelyek a weblapon belül helyezkednek el. Ezeket a legtöbb adminisztrációs felületben be lehet állítani, és a webszerkesztők nagyon gyakran alkalmazzák őket, hiszen ezeknek is nagyon nagy szerepük van a Google értékelésénél.

  • Navigációs és lábléc linkek
    A menüsávban elhelyezett linkek, amelyek segítik a felhasználókat a tájékozódás során. Ügyelni kell arra, hogy a legfontosabb linkek a főmenüből is elérhetőek legyenek. A láblécben már kevésbé értékesek.
  • Átirányítások és canonical linkek
    Ha megváltozik egy oldal URL címe, vagy esetleg duplikálódik, akkor használjuk ezeket a linkeket. Vigyázni kell az alkalmazásukkal, mert ha sok van belőlük egy oldalon, az hátrányos is lehet.
  • Tartalmi és kép linkek
    Nagyon nagy fontossággal rendelkeznek, a felsorolásban szereplők közül ezek a legerősebbek. A szöveges linkeknek nagyobb a súlya, mint a képes linkeknek.

A másik alcsoport a külső linkek. A külső linkek más értékes weboldalakról mutatnak egy másik weboldalra, amelyet erősíteni szeretnénk. A keresőoptimalizálás szempontjából ezek a linkek a legfontosabbak, amelyek úgymond ajánlásként szolgálnak a Google rendszerében. A linképítés és a linkmarketing pontosan erről szól, hogy minőségi és koros weboldalakról ajánlásokat gyűjtünk egy gyengébb weboldal számára. Fontos kiemelni, hogy nem a mennyiség a fontos, hanem a minőség. Egy erős link felérhet akár több száz gyengébb linkkel is.