Online világ | 2019-06-10

Socal media, mint marketing eszköz

A Social media hatalmas népszerűségre tett szert az elmúlt években, ami azt eredményezte, hogy a közösségi weboldalak használata az egyik legfontosabb marketing eszközzé vált a vállalkozások számára. Ma már nem elegendő egy jól összerakott, dekoratív és könnyen kezelhető honlapot működtetni, annak sikerességét ugyanis nagymértékben megnöveli a social media jelenlét.

Facebook, Instagram

A közösségi online marketing eszközök közül a Facebook, illetve az Instagram egyértelműen kiemelkedik, a felmérések szerint ugyanis ezek az oldalak generálják a legtöbb forgalmat. Az online felületen létrehozott bejegyzésekkel hatékonyan lehet közösséget építeni, aminek nagy szerepe van abban, hogy a vállalkozás egyre nagyobb népszerűségre tegyen szert. Ráadásul mindkét platformon lehetőség van a fizetett hirdetések készítésére, amikkel szintén hatékonyan lehet támogatni a cég marketingtevékenységét.

Youtube

A szöveges tartalmak mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a videós csatornák, amik szintén nagy segítséget nyújtanak a vállalkozás népszerűsítésében. A hasznos, szórakoztató, kreatív felvételek készítésével könnyen fel lehet kelteni az érdeklődők figyelmét, emellett pedig ki lehet tűnni a versenytársak közül is. Mivel a videók egyszerre több érzékszervre is hatnak, ezért adott esetben sokkal hatékonyabbaknak bizonyulnak, mint a kizárólag szöveget vagy képet tartalmazó anyagok.

Pinterest

Bár a Pinterest azok közé az online marketing eszközök közé tartozik, ahol csak képeket lehet megosztani a többiekkel, ennek ellenére nem szabad lebecsülni a benne rejlő potenciált. Az emberek szívesen nézegetnek képes tartalmakat, ha például ötletekre, vagy egyedi információkra vadásznak. Éppen ezért az is nagy előnyt jelent a vállalkozások számára, ha nemcsak a Facebookon vagy az Instagramon vannak jelen, hanem a Pinteresten is.