Online világ | 2019-09-19

Hatékony off-page keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (SEO) egy meglehetősen szerteágazó szakma, amit több területre lehet felosztani. Az on-page SEO nem más, mint az adott weboldal tartalmának optimalizálása a Google által megadott irányelvek szerint. A technikai SEO szintén egy fontos feladat, ami a honlap minél jobb indexelhetőségét segíti elő. Az off-page SEO pedig tulajdonképpen a weboldalra mutató külső linkek, hivatkozások megszerzését jelenti.

Természetes linkszerzés érdekes cikkekkel

Miután 2012-ben bevezették a Pingvin algoritmust, a linképítés sokkal bonyolultabbá vált, hiszen ma már óriási különbségek vannak a linkek között. Az off-page SEO lényege, hogy minél több olyan a weboldalra mutató hivatkozást szerezzünk, melyek hiteles, értékesnek minősített honlapokról származnak. Ez persze nem egyszerű feladat, főként abban az esetben nem, ha egy újonnan induló weboldalról van szó, amit még szinte senki sem ismer, ennél fogva pedig senki sem fog hivatkozni rá az interneten. Ilyenkor egyértelműen arra kell törekedni, hogy a weboldalon sokak számára érdekes, hasznos tartalmat készítsünk, azokat pedig minél több felületen – például a közösségi oldalakon – tegyünk elérhetővé a felhasználók számára, azokat ugyanis nagy eséllyel osztják meg különböző platformokon ezzel növelve az oldalra mutató linkek számát.

A prémium linképítés nagy segítséget nyújt

Ha már egy régebb óta működő weboldalról van szó, akkor sem mindig egyszerű a linképítés, hiszen könnyen előfordulhat, hogy valamilyen oknál fogva stagnál a honlap népszerűsége, ami azt jelenti, hogy a hivatkozások száma sem fog gyarapodni olyan ütemben, mint ahogy az elvárható lenne. Ilyenkor remek lehetőséget kínál a prémium linképítés, amikor is olyan oldalakra kerülnek ki a weboldalra mutató linkek, amiket előszeretettel látogatnak az internes felhasználók.